Nuffnag Ads

Wednesday, August 25, 2010

Anugerah

Kadang-kadang perjuangan tue adalah sesuatu yg kita perlukan dlm hidup nie. Jika Tuhan membiarkan kita hidup tanpa sebarang dugaan dan rintangan, tue mungkin akan melumpuhkan kita. Kita mungkin tidak akan jadi kuat, tabah dan yakin menempuh segala rintangan untuk meneruskan kehidupan...Sedikit sesuatu utk dikongsikan bersama, moga kita dapat apa yg kita perlukan...

Saya memohon kekuatan...
dan Tuhan memberi saya
kesulitan-kesulitan utk membuat saya kuat

Saya memohon kebijaksanaan...
dan Tuhan memberi saya
persoalan utk diselesaikan

Saya memohon kemakmuran...
dan Tuhan memberi saya
otak dan tenaga utk bekerja

Saya memohon keteguhan hati...
dan Tuhan memberi saya
bahaya utk diatasi

Saya memohon cinta...
dan Tuhan memberi saya
orang-orang bermasalah utk ditolong

Saya memohon kemurahan/kebaikan hati...
dan Tuhan memberi saya
kesempatan-kesempatan

Saya tidak memperoleh yg saya inginkan
Saya mendapatkan segala yg saya perlukan...

* Dalam hidup..seringkali yg terlihat hanyalah 'apa yg kita inginkan', membuatkan kita terlepas pandang akan 'apa yg kita perlukan'...dengan melalui 'apa yg kita perlukan', barulah kita boleh mendapatkan 'apa yg kita inginkan'...Fikir dan renungkanlah...

No comments:

Post a Comment