Nuffnag Ads

Sunday, June 6, 2010

Lagenda Budak Setan

Setelah sekian lama menatap karya novelnya...setelah excited amat bile mula-mula dapat tahu yg ianya akan difilemkan...pulak tue hampir kecewa bila dpt tahu yg kemungkinan filemnya xjadi bile orgnya muflis...tp kembali excited amat sgt bile confirm ditayangkan bermula 3June lepas...dan akhirnya setelah penuh excited dan girang menanti...akhirnya aku selamat menonton 'Lagenda Budak Setan'...

Novel pertama yg menjadi kegilaan aku...yg menghumban aku kepada minat membaca novel...novel pertama yg begitu amat terkesan buat aku...yg juga satu-satunya novel yg betul-betul terkesan bg aku, sampai sekarang...yg pastinya novel yg membuat apa aku adanya sekarang nie...dn utk tempoh-tempoh yg akan datang...


Sebelum menonton..surely aku dh mule membayangkan perjalanan ceritanya...membandingkan apa jua perbezaan yg mungkin ada dlm filemnya...perbezaan yg mungkin ada antara watak yg wujud dlm benak hatiku pabila membaca novel dgn watak yg dizahirkan dlm filem...yup, surely aku byk membandingkan...apatah lg bila aku mengharapkan yg filemnya akan lbh terkesan berbanding novelnya... Apakah mungkin pengharapan aku terlalu tinggi...atau aku yg memandang tinggi filemnya...keseluruhannya aku akan kata filem nie ok...menurut apa yg terbuku dlm novelnya... tp...aku sedikit kecewa...apakah aku yg emo atau aku yg berasa filem ini kurang 'feel'...dari mula ku tonton hingga habis,impaknya kurasakan kurang...kurang menyentuh hatiku ini...apatah lg bile dibandingkan dgn novel...well,i know nie filem and watpe nk bandingkan...but this is my opinion...

Mungkin bermula dgn watak-watak yg aku xberapa nk gemar...mcm yg aku katakan awal td...ianya berbeza dgn watak dlm novel dan juga watak yg terwujud yg hati nie...tambahan lg dgn scene yg kurang 'menyentuh'...mayb susah agaknya utk melakonkan scene 'emo' spt yg ada dlm novel...


Tp utk generalnya...filem nie ok utk ditonton...xrugi pon tgk...dan yg pasti, lepas nie aku akan sambung membaca novelnya utk kali yg entah ke berapa puluh...huhu

2 comments: