Nuffnag Ads

Tuesday, May 18, 2010

Bahasa Bunga...Rahsianya

Jika tiba-tiba seorang jejaka menghadiahkan kamu sekuntum atau mungkin sejambak bunga, jgn cepat dilanda perasaan dulu yek. Ini krn bkn semua bunga yg dihadiahkan tue memberi makna yg sama. Maybe secara tak sengaja si jejaka telah melahirkan apa yg sedang difikirkannya time tue. So awek-awek sekalian, jom kita intai-intai apa makna bunga yg dihadiahkan tue...

Bluebell (Bunga Loceng)
"Saya akan sentiasa setia kpd dirimu"

Buttercup
"Kecantikan awak sgt memikat hatiku"

Carnation (Pink)
"Terima kasih"

Carnation (Merah)
"Saya perlu berjumpa dgn awak"

Carnation (Putih)
"Saya serahkan sepenuh cinta saya kpd awak"

Chrysanthemun (Gangsa)
"Saya suka awak tapi saya tak mungkin jatuh cinta dgn awak"

Chrysanthemun (Kuning)
"Saya sukakan awak tetapi sebenarnya hati saya telah dimiliki oleh orang lain"

Chrysanthemun (Putih)
"Saya sgt2 mempercayai kesetiaan awak dan tidak mungkin akan berpaling kpd orang lain"

Daffodil
"Maaf! Saya tidak dapat membalas cinta yg kamu hulurkan"

Evening Primrose
"Saya meminati kamu"

Fuschia
"Berhati-hati! Orang yg kamu cintai nie sebenarnya membawa byk masalah kpd dirimu"

Gladiolus
"Kata-kata kamu melukakan hatiku"

Honeysuckle
"Terimalah bunga nie sbg tanda cinta yg mendalam terhadap dirimu"

Iris
"Kamu dah nyalakan api cinta yg membara di dlm jiwaku ini"

Ivy
"Jumpa saya malam ini pukul tujuh malam. Ingat tau! Jgn lupa!"

Lilac (Ungu)
"Kamulah cinta pertama saya"

Lilac (Putih)
"Kamu sungguh menawan dan semangatmu sgt ku kagumi"

Lily (Tiger Lilies)
"Cinta tidak mengenal erti sempadan dan sentiasa mewangi untukmu"

Lily (Lily Putih)
"Lupakan diriku krn sesungguhnya aku tidak sepadan dgn dirimu"

Lily (Lily of the Valley)
"Saya hanya mahu kamu sbg kawan biasa tidak lebih drpd itu"

Poppy
"Boleh tolong sabar sikit tak? Kamu terlalu memaksa saya!"

Rose (Merah)
"I love you"

Rose (Kuning)
"Saya dah jatuh cinta dgn orang lain. Maafkan saya!"

Rose (Putih)
"Saya tidak cinta pd kamu, harap kamu akan faham"

Sweet-pea
"Saya sgt menghargai setiap kenangan kita bersama. Ku harap kau begitu juga"

Tulip
"I'm crazy about you! Only you!"

Violet
"You're so sweet!"

Wallflower
"Biar apa yg berlaku, saya akan sentiasa menyintai awak"


Betul atau tak??? Nak percaya??? Langsung tak boleh dipercayai???
Terpulang saja......!!!!!

No comments:

Post a Comment